חטאים של מסעדות ובתי קפה

חטאים רבים מלווים את עבודתו של יועץ מסעדות. תהליך ה"חזרה בתשובה" מתחיל בהכרה של אותם חטאים בשלב השני ננסה לראות כיצד אפשר לכפר על אותם חטאים. התיקון יגיע באופן המתוק ביותר, הצלחה ושגשוג של בית הקפה או המסעדה שלך.

חטא האגו והיהירות
החטא המרכזי המלווה רבים מבעלי המסעדות ובתי הקפה בין אם מנוסה או חדש, רבים בטוחים כי הם המציאו את הגלגל, ויודעים לעשות את העבודה הכי טוב. מסרבים לקבל הערות והצעות ייעול מכל האנשים הסובבים אותם למרות שפתרונות רבים נמצאים בידיהם. בין האנשים הללו ניתן למנות את צוות העובדים (התיחסות מייד) עמיתים עסקיים, לקוחות ואנשי מקצוע.

חטא היחס לעובדים
חשיבות העובדים ברורה אבל יחס הבעלים (לא תמיד בכוונה) גורם להם להפסיד זמן – בחניכה חוזרת שוב ושוב של עובדים חדשים, אשר לא מבינים בצורה בהירה מה רוצים מהם, כיצד למלא את חלקם בהנעת ותפעול המערכת ומוצאים את עצמם לאחר תקופה קצרה (חודשים מספר) מוחלפים ע"י עובד חדש נוסף. עובדים ממורמרים עלולים להוציא את דיבתה של המסעדה למרחוק, וכמובן ללא מוטיבציה מתאימה גורמים להפסדים בכך שהם לא מעלים הצעות ייעול אשר נראות ברורות מאד מהצד שלהם ויגרמו למסעדה לעבוד טוב יותר ולהרוויח כסף רב מכך, אם רק יקשיבו להם או ישאלו לדעתם. הפגיעה יכולה להגיע בצורה של זלזול, בזבוז ולעיתים במקרים קיצוניים אף לגניבה ממעביד.

חטא התוכנית העסקית
כן, יש לי תוכנית עסקית, פעם אחרונה עידכתי אותה לפני שנתיים שביקשתי הלוואה מהבנק. תוכנית עסקית חייבת להיות מעודכנת אחת לרבעון לפחות. השינויים בתחום הם רבים ותוכנית האב אשר מלווה את בית הקפה היא התוכנית העסקית. השינוי יכול להיות ברמה של כמה שורות בעלויות המוצרים עד עידכון הקונספט של בית העסק.

חטא תזרים המזומנים
"כל עוד הקופה מתקתקת הכל בסדר", רק חבל שבסוף הרבעון או לעיתים רק בדוח השנתי ובמקרה הגרוע ביותר בטלפונים מהספקים שכל הצקים חזרו, מגלה בעל המסעדה כי הוא שקוע בחובות רבים אשר מסכנים את היציבות הפיננסית של המסעדה שלו. הריבית שהוא משלם עבור חובותיו גבוה מהריבית על ההלוואה שהוא יכול היה לקבל מהבנק, המלאי העודף שנמצא אצלו במחסן עולה לו פעמיים. פעם אחת מכיוון שהוא מתקלקל ונזרק לפח, ופעם שנייה בכסף שבמקום לשכב על המדף, הוא יכול היה להיות מושקע בהחזר החובות שלו. ברוב המקרים הטעות נובעת מהאשליית עובי חבילת המזומנים המופקדת בבנק יום יום, אותו בעל מסעדה או בית קפה לא מבין כי יש גם מוצרים שהוא מוכר וגורמים לעסק שלו אמנם להכנסה של כסף אך בגלל ניהול קלוקל הם בעצם גורמים לו להפסיד כסף.

חטא הגאווה
"הלקוחות שלי מגיעים אלי כדי לאכול מהאוכל שלי. הלקוחות יתאימו את עצמם אלי ואל דרישותי ואם לא מתאים להם הם מוזמנים לעזוב, כי יש לי מספיק לקוחות אחרים." בעל המסעדה שוכח לפעמים שהוא נמצא בשביל לשרת ולספק חוויה ללקוח אשר יהנה, יצא עם חיוך וירצה לשוב למסעדה. לעיתים, עדיף להפסיד כסף על אותו שולחן באותו רגע, אבל בטווח הארוך, לאחר שלמד בעל בית הקפה מהטעות שנעשתה וימנע מחזרה שלה על ידי שינוי או הקפדה על נהלים הוא יצא ברווח מכל העניין.

חטאים רבים מלווים אותנו בעבודתינו. לא את כולם אנחנו רואים או מרגישים. בין אם מחוסר מודעות, חוסר ידע או מעבודה ארוכה אשר מעמעמת ומסתירה את הליקויים. אנו כבני אדם מסתגלים לכל מצב, אבל הבנק לא יכול מסתגל לשום דבר. הבנק רואה מספר ויסגור את הברז כאשר מגיעים לקו האדום. תפקידו של יועץ מסעדות הוא לאתר ולמפות את אותם חטאים, גם קטנים וגם גדולים. התיקון, הוא החלק הפשוט יותר, ומביא להבראה כלכלית למסעדה או לבית הקפה.

צור קשר עכשיו במייל Shahar_ke@yahoo.com או ישירות
לנייד 050-5566632 וקבל ניתוח ראשוני לצעדים פשוטים להתיעלות והגעה למצויינות אצלך בעסק.